Efekty kształcenia dla kierunku Stosunki międzynarodowe odnoszą się do efektów dla obszarów nauk społecznych i humanistycznych.
Objaśnienie oznaczeń w symbolach:
K (przed podkreślnikiem) – kierunkowe efekty kształcenia
W – kategoria wiedzy
U – kategoria umiejętności
K – kategoria kompetencji społecznych
Nazwa kierunku studiów: |
Stosunki międzynarodowe |
||
Poziom kształcenia: |
Studia I stopnia |
||
Profil kształcenia: |
Ogólnoakademicki |
||
Symbol efektu |
Efekty kształcenia dla obszaru kształcenia w zakresie nauk społecznych i humanistycznych |
Odniesienie do efektów kształcenia dla obszarów kształcenia |
Uwagi |
Wiedza |
|||
K_W01 |
posiada wiedzę o istocie i zakresie stosunków międzynarodowych oraz o jej metodologicznych i przedmiotowych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi |
S1A_W01 |
|
K_W02 |
ma wiedzę z zakresu nauk o państwie, struktur społecznych oraz prawa krajowego, wspólnotowego i międzynarodowego |
S1A_W02, S1A_W03, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W10 |
|
K_W03 |
posiada wiedzę z zakresu podstaw teorii stosunków międzynarodowych oraz rozumie na poziomie podstawowym elementarne kategorie z zakresu polityki |
S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05 |
|
K_W04 |
posiada znajomość podstawowych procesów ekonomicznych w skali makro i mikro oraz ich znaczenia dla procesów międzynarodowych |
S1A_W02, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08 |
|
K_W05 |
posiada znajomość podstawowych procesów, procedur i instytucji dotyczących międzynarodowego przepływu kapitału i osób |
S1A_W02, S1A_W03, S1A_W07, S1A_W08 |
|
K_W06 |
ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, etycznych), zasadach tworzenia, podziału, finansowaniu i rozwoju instytucji międzynarodowych |
S1A_W02 S1A_W07, S1A_W08 |
|
K_W07 |
ma wiedzę o istocie, specyfice i ewolucji instytucji funkcjonujących na poszczególnych poziomach stosunków międzynarodowych ze szczególnym uwzględnieniem wymiaru politycznego, gospodarczego oraz kulturalnego |
S1A_W02, S1A_W03, S1A_W08, S1A_W09 |
|
K_W08 |
definiuje i określa politykę zagraniczną państwa, jego struktury organizacyjne oraz społeczne |
S1A_W02, S1A_W03, S1A_W07, S1A_W08 |
|
K_W09 |
zna i rozumie podstawowe uwarunkowania geograficzne, demograficzne i statystyczne procesów międzynarodowych zachodzących we współczesnym świecie |
S1A_W02, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08 |
|
K_W10 |
posiada podstawową wiedzę z zakresu złożonych procesów globalizacji, regionalizacji, instytucjonalizacji i współzależności zachodzących w środowisku międzynarodowym |
S1A_W03, S1A_W08, S1A_W09 |
|
K_W11 |
ma podstawową wiedzę na temat relacji pomiędzy instytucjami politycznymi w skali krajowej i europejskiej |
S1A_W03, S1A_W08, S1A_W09 |
|
K_W12 |
posiada wiedzę z zakresu podstaw prawnych i zasad funkcjonowania Unii Europejskiej oraz dynamiki ewolucji integracji europejskiej |
S1A_W02, S1A_W03, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09 |
|
K_W13 |
posiada podstawową wiedzę na temat roli systemów religijnych we współczesnym świecie |
S1A_W02, S1A_W03, S1A_W05 |
|
K_W14 |
posiada podstawową wiedzę pozwalającą mu definiować i identyfikować procesy i struktury komunikacyjne, rozumie ich rolę i podstawowe zasady, jak również kształtujące je prawidłowości i zakłócenia oraz ich znaczenie dla procesów międzynarodowych |
S1A_W02, S1A_W08, S1A_W09 |
|
K_W15 |
posiada podstawową wiedzę z zakresu negocjacji i komunikowania międzynarodowego |
S1A_W02, S1A_W08, S1A_W09 |
|
K_W16 |
posiada wiedzę na temat ewolucji i rozwoju systemów politycznych oraz form organizacji stosunków międzynarodowych |
S1A_W02, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09 |
|
K_W17 |
posiada znajomość podstawowych szkół myślenia oraz metod i technik badawczych w nauce o stosunkach międzynarodowych
|
S1A_W06 |
|
K_W18 |
rozróżnia i definiuje kategorie charakterystyczne dla procesów transgranicznych oraz związanych z obsługą ruchu granicznego |
S1A_W02, S1A_W07, S1A_W08 |
|
K_W19 |
posiada znajomość zakresu, struktur i znaczenia administracji i samorządu w procesach międzynarodowych |
S1A_W02, S1A_W07, S1A_W08 |
|
K_W20 |
ma uporządkowaną wiedzę ogólną obejmującą terminologię używaną w obrębie właściwej specjalności, rozumie jej źródła, oraz zastosowanie w pokrewnych dyscyplinach naukowych |
H1A_W03 |
|
K_W21 |
ma podstawową wiedzę o powiązaniach studiowanej dyscypliny w ramach kierunku studiów z innymi dyscyplinami naukowymi w obszarze nauk humanistycznych tj.: historii, filozofii |
H1A_W05 |
|
Umiejętności |
|||
K_U01 |
analizuje problemy krajowe z perspektywy międzynarodowej |
S1A_U01, S1A_U02 |
|
K_U02 |
wykorzystuje podstawową wiedzę teoretyczną do opisywania i analizowania konkretnych procesów i zjawisk w rozwoju stosunków międzynarodowych |
S1A_U02 |
|
K_U03 |
formułuje własne opinie oraz potrafi krytycznie dobierać dane |
S1A_U03, S1A_U08 |
|
K_U04 |
wykorzystuje zdobytą wiedzę teoretyczną i metodologiczną do przygotowania prac pisemnych w języku polskim, prezentujących różną tematykę z zakresu stosunków międzynarodowych, uwzględniając poprawność warsztatu pracy badawczej |
S1A_U09 |
|
K_U05 |
wykorzystuje zdobytą wiedzę teoretyczną i praktyczną do pozyskiwania i gromadzenia danych służących analizie zagadnień z zakresu specjalizacji: integracji i bezpieczeństwa europejskiego, obsługi ruchu granicznego w Unii Europejskiej, międzynarodowej działalności administracji i samorząd
|
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05 |
|
K_U06 |
analizuje źródła, przyczyny, przebieg i skutki procesów wewnątrzpaństwowych, międzypaństwowych i transnarodowych |
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05 |
|
K_U07 |
interpretuje i ocenia procesy polityczne, ekonomiczne i kulturowe zachodzące we współczesnym świecie |
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05 |
|
K_U08 |
posługuje się systemami normatywnymi właściwymi dla stosunków międzynarodowych w celu rozwiązywania konkretnych problemów
|
S1A_U05 |
|
K_U09 |
umie wyszukiwać i selekcjonować informacje z różnych źródeł niezbędnych w pracy zawodowej |
S1A_U06, S1A_U07 |
|
K_U10 |
stosuje zasady etyki zawodowej oraz etykiety na stanowisku pracy |
S1A_U05, S1A_U06 |
|
K_U11 |
poprawnie stosuje specjalistyczną terminologię z zakresu stosunków międzynarodowych |
S1A_U01, S1A_U02 |
|
K_U12 |
potrafi prognozować procesy i zjawiska z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla stosunków międzynarodowych |
S1A_U04 |
|
K_U13 |
posługuje się podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy |
S1A_U05 |
|
K_U14 |
posiada umiejętności językowe na poziomie średnio-zaawansowanym (B2) |
S1A_U11 |
|
Kompetencje społeczne |
|||
K_K01 |
jest przygotowany do aktywnego uczestniczenia w funkcjonowaniu instytucji zajmujących się tematyką międzynarodową |
S1A_K04, S1A_K05 |
|
K_K02 |
jest świadomy różnic tradycji politycznych poszczególnych państw, odmienności kulturowych i wynikającego stąd postrzegania rzeczywistości międzynarodowej |
S1A_K05 |
|
K_K03 |
potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności na wyższym poziomie wiedzy i umiejętności w wymiarze interdyscyplinarnym |
S1A_K01, S1A_U06 |
|
K_K04 |
ma świadomość znaczenia zachowywania się w sposób profesjonalny i etyczny, poszerzoną o umiejętność aktywnego propagowania i egzekwowania takich postaw |
S1A_K05, S1A_K06 |
|
K_K05 |
jest zdolny do pracy w zespole |
S1A_K02 |
|
K_K06 |
posiada zdolność hierarchizowania celów i metod działania |
S1A_K03, S1A_K04 |
|
K_K07 |
jest wrażliwy na postępowanie zgodne z normami prawa i etyki |
S1A_K04, S1A_U05 |
|
K_K08 |
dba o przestrzeganie prawa własności intelektualnej |
S1A_K04, S1A_U05 |
|
K_K09 |
jest wrażliwy na naruszanie norm prawa i etyki międzynarodowej |
S1A_K04, S1A_U05 |
|
K_K10 |
wyraża samodzielne opinie w debatach publicznych na tematy międzynarodowe |
S1A_K04 |
|
K_K11 |
ma świadomość konieczności permanentnego nabywania wiedzy i umiejętności |
S1A_K01, S1A_K06 |
|
K_K12 |
ma zdolność kreatywnego rozwiązywania problemów |
S1A_K03, S1A_K07 |
|
Objaśnienie oznaczeń w symbolach:
SP (przed podkreślnikiem) – specjalnościowe efekty kształcenia
I – specjalność Integracja i bezpieczeństwo europejskie
O - specjalność: Międzynarodowy wymiar obsługi ruchu granicznego
A - specjalność: Międzynarodowy wymiar administracji i samorządu
W – kategoria wiedzy
U – kategoria umiejętności
K – kategoria kompetencji społecznych
Tabela odniesienia specjalnościowych efektów kształcenia do kierunkowych i obszarowych efektów kształcenia
Nazwa kierunku studiów: |
Stosunki międzynarodowe, |
||
Poziom kształcenia: |
Studia I stopnia |
||
Profil kształcenia: |
Ogólnoakademicki |
||
Symbol efektu |
Efekty kształcenia dla specjalności Integracja i bezpieczeństwo europejskie |
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia |
Odniesienie do efektów kształcenia dla obszarów kształcenia |
Wiedza |
|||
SPI_W01 |
posiada podstawową wiedzę o zakresie polityki i dyskursu politycznego, mediów, wizerunku państwa, mniejszości i grup etnicznych oraz zarządzania w organizacji |
K_W02 K_W03, K_W05 K_W14, K_W16 |
S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09 |
SPI_W02 |
ma wiedzę z zakresu funduszy strukturalnych, polityki, wewnętrznej, sprawiedliwości, regionalnej, rynku pracy, handlu międzynarodowego Unii Europejskiej |
K_W04, K_W05, K_W06, K_W11, K_W12 |
S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09 |
SPI_W03 |
zna i rozumie podstawy polityki zagranicznej i bezpieczeństwa UE oraz uwarunkowania bezpieczeństwa jej wschodnich granic |
K_W07, K_W11, K_W12 |
S1A_W02, S1A_W03, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09 |
Umiejętności |
|||
SPI_U01 |
wykorzystuje podstawową wiedzę teoretyczną i zdobyte doświadczenie do pozyskiwania i gromadzenia danych służących analizie zagadnień z zakresu problematyki Unii Europejskiej, bezpieczeństwa europejskiego oraz teorii polityki |
K_U02, K_U05 |
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05 |
SPI_U02 |
interpretuje, ocenia i prognozuje procesy zachodzące w przestrzeni europejskiej |
K_U07, K_U12 |
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05 |
SPI_U03 |
posługuje się systemami normatywnymi oraz wyszukuje i selekcjonuje informacje z zakresu integracji i bezpieczeństwa europejskiego |
K_U08, K_U09 |
S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07 |
SPI_U04 |
zna i stosuje zasady etyki zawodowej na stanowisku pracy |
K_U10 |
S1A_U05, S1A_U06 |
Kompetencje społeczne |
|||
SPI_K01 |
jest przygotowany do aktywnego uczestniczenia w instytucjach i organizacjach z zakresu tematyki integracji i bezpieczeństwa europejskiego |
K_K01, K_K11 |
S1A_K04, S1A_K05 |
SPI_K02 |
jest świadomy procesów doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności związanych z wykonywanym zawodem |
K_K03 |
S1A_K01, S1A_U06 |
SPI_K03 |
jest wrażliwy na przestrzeganie i postępowanie zgodne z normami prawa i etyką na stanowisku pracy |
K_07, K_09 |
S1A_K04, S1A_U05 |
Tabela odniesienia specjalnościowych efektów kształcenia do kierunkowych i obszarowych efektów kształcenia
Nazwa kierunku studiów: |
Stosunki międzynarodowe, |
||
Poziom kształcenia: |
Studia I stopnia |
||
Profil kształcenia: |
Ogólnoakademicki |
||
Symbol efektu |
Efekty kształcenia dla specjalności Międzynarodowy wymiar obsługi ruchu granicznego |
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia |
Odniesienie do efektów kształcenia dla obszarów kształcenia |
Wiedza |
|||
SPO_W01 |
posiada podstawową wiedzę o zakresie polityki, aspektów przekazów medialnych i wizerunku państwa, europejskich mniejszości i grup etnicznych oraz podstaw zarządzania w organizacji |
K_W02, K_W03, K_W05, K_W14, K_W16 |
S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09 |
SPO_W02 |
ma wiedzę z zakresu wspólnotowego prawa i postępowania celnego, dokumentacji celnej, oraz granicznego obrotu towarowego i osobowego |
K_W02, K_W12, K_W18, |
S1A_W02, S1A_W03, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09, S1A_W10, |
SPO_W03 |
zna i rozumie podstawy współpracy transgranicznej Polski ze wschodnimi sąsiadami, procesów globalizacyjnych i handlu międzynarodowego oraz europejskiego rynku pracy |
K_W04, K_W05, K_W06, K_W10, K_W18 |
S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09 |
Umiejętności |
|||
SPO_U01 |
wykorzystuje podstawową wiedzę teoretyczną i zdobyte doświadczenie do pozyskiwania i gromadzenia danych służących analizie zagadnień z zakresu współpracy transgranicznej |
K_U02, K_U05 |
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05 |
SPO_U02 |
interpretuje, ocenia i prognozuje procesy zachodzące w Strefie Schengen i poza nią |
K_U07, K_U12 |
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05 |
SPO_U03 |
posługuje się systemami normatywnymi oraz wyszukuje i selekcjonuje informacje z zakresu obsługi ruchu granicznego
|
K_U08, K_U09 |
S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07 |
SPO_U04 |
zna i stosuje zasady etyki zawodowej na stanowisku pracy |
K_U10 |
S1A_U05, S1A_U06 |
Kompetencje społeczne |
|||
SPO_K01 |
jest przygotowany do aktywnego uczestniczenia w instytucjach z zakresu tematyki obsługi ruchu granicznego |
K_K01, K_K11 |
S1A_K04, S1A_K05 |
SPO_K02 |
jest świadomy procesów doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności związanych z wykonywanym zawodem |
K_K03 |
S1A_K01, S1A_U06 |
SPO_K03 |
jest wrażliwy na przestrzeganie i postępowanie zgodne z normami prawa i etyką na stanowisku pracy |
K_07, K_09 |
S1A_K04, S1A_U05 |
Tabela odniesienia specjalnościowych efektów kształcenia do kierunkowych i obszarowych efektów kształcenia
Nazwa kierunku studiów: |
Stosunki Międzynarodowe, |
||
Poziom kształcenia: |
Studia I stopnia |
||
Profil kształcenia: |
Ogólnoakademicki |
||
Symbol efektu |
Efekty kształcenia dla specjalności Międzynarodowy wymiar administracji i samorządu |
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia |
Odniesienie do efektów kształcenia dla obszarów kształcenia |
Wiedza |
|||
SPA_W01 |
posiada podstawową wiedzę o filozofiach polityki, zagrożeniach międzynarodowej strefy publicznej, wizerunku administracji, mniejszości narodowych i etnicznych oraz podstaw zarządzania w administracji |
K_W02, K_W03, K_W05, K_W14, K_W16, K_W19 |
S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09 |
SPA_W02 |
ma wiedzę z zakresu podstaw prawa administracyjnego, planowania strategicznego oraz istocie samorządu terytorialnego i jego współpracy z administracją |
K_W02, K_W12 K_W19, |
S1A_W02, S1A_W03, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09, S1A_W10, |
SPA_W03 |
zna i rozumie zarządzanie funduszami europejskimi, podstawy międzynarodowego handlu oraz rynku pracy |
K_W04, K_W05, K_W06, K_W10, K_W19 |
S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06 S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09 |
Umiejętności |
|||
SPA_U01 |
wykorzystuje podstawową wiedzę teoretyczną i zdobyte doświadczenie do pozyskiwania i gromadzenia danych służących analizie zagadnień z zakresu funkcjonowania administracji i samorządu |
K_U02, K_U05 |
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05 |
SPA_U02 |
interpretuje, ocenia i prognozuje procesy dotyczące strategii i zarządzania w samorządzie terytorialnym |
K_U07, K_U12 |
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05 |
SPA_U03 |
posługuje się systemami normatywnymi oraz wyszukuje i selekcjonuje informacje z zakresu administracji i samorządu |
K_U08, K_U09 |
S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07 |
SPA_U04 |
zna i stosuje zasady etyki zawodowej na stanowisku pracy |
K_U10 |
S1A_U05, S1A_U06 |
Kompetencje społeczne |
|||
SPA_K01 |
jest przygotowany do aktywnego uczestniczenia w instytucjach z zakresu tematyki administracji i samorządu |
K_K01, K_K11 |
S1A_K04, S1A_K05 |
SPA_K02 |
jest świadomy procesów doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności związanych z wykonywanym zawodem |
K_K03 |
S1A_K01, S1A_U06 |
SPA_K03 |
jest wrażliwy na przestrzeganie i postępowanie zgodne z normami prawa i etyką na stanowisku pracy |
K_07, K_09 |
S1A_K04, S1A_U05 |