Leszek  2016.06.30 13:11

PWSZ doceniona przez MSZ

Projekt „Tu i tam” – dialogi polsko-polskie opracowany przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Chełmie znalazł się wśród laureatów konkursu „Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2014 roku” ogłoszonego przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych i zyskał 80 tys. zł dofinansowania. Konkurs miał na celu wsparcie Polonii i Polaków za granicą m.in. w zakresie mediów polonijnych, infrastruktury szkolnej i polonijnej oraz nauczania języka polskiego, w języku polskim i o Polsce. Sukces jest tym większy, że Uczelnia wzięła udział w konkursie MSZ po raz pierwszy.

 Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 372 projekty, z czego dofinansowanie otrzymało 136, na łączną kwotę ponad 59 mln złotych. Oferty oceniała kilkudziesięcioosobowa komisja konkursowa złożona z przedstawicieli 12 departamentów resortu dyplomacji, ale także przedstawicieli instytucji zewnętrznych oraz mentorów – byłych ambasadorów. Projekt chełmskiej PWSZ „Tu i tam” - dialogi polsko-polskie został opracowany przez pracowników Instytutu Nauk Humanistycznych, Dział Współpracy z Zagranicą oraz Biuro Wniosków i Projektów, a jego głównym celem jest wzmacnianie kontaktów i więzi Polaków zamieszkałych na Ukrainie z Polską oraz długotrwała współpraca w zakresie edukacji i kultury.

Czytaj więcej:

 Leszek  2015.09.17 12:11

Przełamywanie Tabu w Języku, Kulturze oraz Edukacji Dzieci i Młodzieży

Instytut Nauk Humanistycznych PWSZ w Chełmie oraz Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Chełmie zaprasza na konferencję dydaktyczną pt.: "Przełamywanie tabu w języku, kulturze oraz edukacji dzieci i młodzieży", która odbędzie się w dn. 4-5 kwietnia 2014 r.

Głównym celem konferencji jest omówienie sposobów konceptualizacji tabu oraz "estetyki" przekraczania tabu w języku, kulturze oraz edukacji dzieci i młodzieży. Zamierzamy przeanalizować ten nowy – estetyczny i socjologiczny – dyskurs głównie z perspektywy lingwistyki, teorii kultury i współczesnej edukacji.

Do kluczowych zadań należą: omówienie tabuizacji w obszarze języka i kultury dzieci i młodzieży; rekonstrukcja czynników powodujących respektowanie lub zgodę na przekraczanie tabu (językowego, estetycznego, kulturowego, etc.); charakterystyka współczesnej "estetyki przekraczania tabu"; analiza społecznego i edukacyjnego wymiaru przekraczania tabu oraz jego konsekwencji; próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób przekraczanie tabu wpływa na edukację i wychowanie dzisiejszego młodego pokolenia.

Czytaj więcej: