Studia od 2014/2015
Symbol
|
Po ukończeniu specjalności „Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza” absolwent: |
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku |
WIEDZA |
||
S_W01 |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej obejmującą terminologię, teorie, obszary badawcze. |
K_W09 |
S_W02 |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat efektywnej i twórczej realizacji funkcji wychowawczej, opiekuńczej i profilaktycznej w placówce z uwzględnieniem aspektu aksjologicznego. |
K_W03 |
S_W03 |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat różnych środowisk wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących. |
K_W10 |
S_W04 |
Ma podstawową wiedzę z zakresu struktury i funkcji systemu edukacji i pomocy społecznej, oraz podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych oraz zachodzących pomiędzy nimi relacjach. |
K_W07 |
S_W05 |
Zna założenia, koncepcje, obowiązki, metody i warsztat pracy pedagoga . |
K_W16 |
S_W06 |
Ma podstawową wiedzę na temat uczestników działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i terapeutycznych oraz ich środowiskach wychowawczych. |
K_W05 |
S_W07 |
Ma poszerzoną wiedzę o metodyce z zakresu pracy opiekuńczo – wychowawczej, wykonywaniu typowych zadań, normach i procedurach stosowanych w procesie wychowania i opieki w placówkach wychowawczych i opiekuńczych. |
K_W16 |
S_W08 |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania wychowanków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i sposobów pracy z nimi. |
K_W1 |
S_W09 |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat projektowania, dokumentowania i ewaluacji funkcjonowania placówki w aspekcie pracy opiekuńczo – wychowawczej |
K_W18 |
UMIEJĘTNOŚCI |
||
S_U01 |
Potrafi posługując się wybranymi koncepcjami pracy z wychowankiem zaprojektować autorską koncepcję realizacji funkcji wychowawczej, opiekuńczej i profilaktycznej. |
K_U09 |
S_U02 |
Potrafi planować programy doskonalenia i rozwoju placówki pełniącej funkcje wychowawcze i opiekuńcze. |
K_U10 |
S_U03 |
Potrafi zaprojektować plan pracy pedagoga uwzględniając złożoność i specyfikę środowiska konkretnej placówki. |
K_U10 |
S_U04 |
Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznanie sytuacji wychowanków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków oraz podjęcie pracy wychowawczej, terapeutycznej i profilaktycznej. |
K_U03 |
S_U05 |
Potrafi ocenić przydatność poznanych metod działania dla rozwiązania rozpoznanego problemu. |
K_U09 |
S_U06 |
Potrafi dokonać obserwacji, interpretacji i analizy sytuacji wychowawczych i zjawisk społecznych w aspekcie aksjologicznym. |
K_U01 |
S_U07 |
Potrafi kierować procesem wychowania i opieki, nawiązując poprawne kontakty interpersonalne z wychowankami. |
K_U07 |
S_U08 |
Potrafi pracować w zespole pedagogicznym, pełniąc w nim różne role. |
K_U13 |
S_U09 |
Potrafi analizować własne działania pedagogiczne, wskazywać obszary wymagające modyfikacji. |
K_U10 |
S_U10 |
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej oraz rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając ze zróżnicowanych źródeł (polskich i obcych) oraz najnowszych technologii informacyjnych. |
K_U02 |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE |
||
S_K01 |
Posługuje się zasadami i normami etycznymi w pracy pedagogicznej. |
K_K05 |
S_K02 |
Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i doskonalenia swoich kompetencji. |
K_K01 |
S_K03 |
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, planuje i wykonuje różne działania pedagogiczne. |
K_K04 |
S_K04 |
Jest otwarty na innowacyjną działalność pedagogiczną. |
K_K08 |
S_K05 |
Ma świadomość konieczności zindywidualizowanych działań pedagogicznych w stosunku do osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz konieczności dawania szans edukacyjnych każdemu wychowankowi. |
K_K03 |