Efekty kształcenia dla specjalności pedagogika opiekuńczo - wychowawcza

Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza

Studia od 2012/2013

Symbol

 

Po ukończeniu specjalności „Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza” absolwent:

Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku

WIEDZA

S_W01

Ma uporządkowaną wiedzę na temat pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej obejmującą terminologię, teorie, obszary badawcze.

K_W09

S_W02

Ma uporządkowaną wiedzę na temat efektywnej i twórczej realizacji funkcji wychowawczej, opiekuńczej i profilaktycznej w placówce z uwzględnieniem aspektu aksjologicznego.

K_W03

S_W03

Ma uporządkowaną wiedzę na temat różnych środowisk wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących.

K_W10

S_W04

Ma podstawową wiedzę z zakresu struktury i funkcji systemu edukacji i pomocy społecznej, oraz  podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych oraz zachodzących pomiędzy nimi relacjach.

K_W07

S_W05

Zna założenia, koncepcje, obowiązki, metody i warsztat pracy pedagoga .

K_W16

S_W06

Ma podstawową wiedzę na temat uczestników działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i terapeutycznych oraz ich środowiskach wychowawczych.

K_W05

S_W07

Ma poszerzoną wiedzę o metodyce z zakresu pracy opiekuńczo – wychowawczej, wykonywaniu typowych zadań, normach i procedurach stosowanych w procesie wychowania i opieki w placówkach wychowawczych i opiekuńczych.

K_W16

S_W08

Ma uporządkowaną wiedzę na temat  specyfiki funkcjonowania wychowanków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i sposobów pracy z nimi.

K_W1

S_W09

Ma uporządkowaną wiedzę na temat projektowania, dokumentowania i ewaluacji funkcjonowania placówki w aspekcie pracy opiekuńczo – wychowawczej

K_W18

UMIEJĘTNOŚCI

S_U01

Potrafi posługując się wybranymi koncepcjami pracy z wychowankiem zaprojektować autorską koncepcję  realizacji funkcji wychowawczej, opiekuńczej i profilaktycznej.

K_U09

S_U02

Potrafi planować  programy doskonalenia i rozwoju placówki pełniącej funkcje wychowawcze i opiekuńcze.

K_U10

S_U03

Potrafi zaprojektować plan pracy pedagoga  uwzględniając złożoność i specyfikę środowiska konkretnej placówki.

K_U10

S_U04

Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznanie sytuacji wychowanków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków oraz podjęcie pracy wychowawczej, terapeutycznej i profilaktycznej.

K_U03

S_U05

Potrafi ocenić przydatność poznanych metod działania dla rozwiązania rozpoznanego problemu.

K_U09

S_U06

Potrafi dokonać obserwacji, interpretacji i analizy sytuacji wychowawczych i zjawisk społecznych w aspekcie aksjologicznym.

K_U01

S_U07

Potrafi kierować procesem wychowania i opieki, nawiązując poprawne kontakty interpersonalne z wychowankami.

K_U07

S_U08

Potrafi pracować w zespole pedagogicznym, pełniąc w nim różne role.

K_U13

S_U09

Potrafi analizować własne działania pedagogiczne, wskazywać obszary wymagające modyfikacji.

K_U10

S_U10

Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej oraz rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając ze zróżnicowanych źródeł (polskich i obcych) oraz najnowszych technologii informacyjnych.

K_U02

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

S_K01

Posługuje się zasadami i normami etycznymi w pracy pedagogicznej.

K_K05

S_K02

Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i doskonalenia swoich kompetencji.

K_K01

S_K03

Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, planuje i wykonuje różne działania pedagogiczne.

K_K04

S_K04

Jest otwarty na innowacyjną działalność pedagogiczną.

K_K08

S_K05

Ma świadomość konieczności zindywidualizowanych działań pedagogicznych w stosunku do osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz konieczności dawania szans edukacyjnych każdemu wychowankowi.

K_K03